in Photo Print

Start-up-urile si gigantii s-au intalnit la Web Summit 2017

In cazul in care nu stiati, de curand s-a terminat evenimentul tech al anului: Web Summit, petrecut in 2017 la Lisabona, unul dintre cele mai apreciate evenimente cu si despre tehnologie ale anului, la care au participat – desigur, nu intamplator – unele dintre cele mai mari companii din lume.

Supranumit locul de intalnire al pasionatilor de tehnologie, acest eveniment atrage anual peste 60.000 de vizitatori si cuprinde un numar impresionant de 1.000 de speakeri, totodata reunind profesionisti din varii domenii, teoreticieni, practicieni, academici, politicieni si persoane de interes public din toate tarile lumii.

In randurile urmatoare vom trece in revista, pe scurt, cele mai inovatoare 3 standuri ale gigantilor din industria de software & tech, pe care echipa de la Buyer Brain le-a vazut si experimentat pe propria piele.

 

IBM – Experience Watson

Cu ocazia evenimentului, IBM ne-a adus o versiune a AI-ului Watson, complet diferita de cum am fost obisnuiti pana acum. Experienta de la booth a promis si a livrat o interactiune nemediata cu AI-ul. Dupa o asteptare alaturi de alti curiosi, intram intr-un compartiment ascuns de priviri, cu lumina redusa si in care singurul punct central era reprezentat de un ecran si o camera plasata deasupra.

Dupa nici 2 secunde am facut cunostinta cu Watson, psihologul, care avea sa imi evalueze personalitatea, scurt si la obiect, pe baza raspunsurilor mele la nu mai mult de 10 intrebari.

Am discutat despre jobul mei actual, despre ce imi doream sa devin cand eram mica, ce carti sau filme imi plac si de ce, ce as vrea sa fac mai departe cu viata mea. Ulterior, am primit un profil al personalitatii bazate pe cele 5 dimensiuni de baza ale personalitatii conform teoriei din spatele faimosului test Big 5.

Desi profilul surprins a fost, trebuie sa recunosc, unul simplist, datorita timpului limitat si numarului redus de intrebari, complexitatea proceselor la nivelul AI-ului este impresionanta: transformare speech to text pentru raspunsuri, analiza calitativa pe text si generarea unui profil pe baza acestuia, totul in mai putin de 5 minute.

Watson a fost in centrul atentiei si a suscitat un interes foarte mare printre participantii la eveniment, cu atat mai mult cu in acest an s-a discutat intens despre posibilele aplicatii ale AI-urilor in industria medicala.

Siemens si AR (Augmented Reality)

Pentru ca brandul Siemens este mult prea des asociat cu telefoanele mobile produse de catre companie, la Web Summit brandul a decis sa aduca in prim plan alte produse dezvoltate de-a lungul timpului, folosind aplicatia AUGMENT. Desi colaborarea Siemens cu cei de la AUGMENT dateaza din 2016, intre timp aplicatia a trecut printr-un proces intens de imbunatatire, fiind adaptata special pentru eveniment.

Practic, odata aplicatia instalata pe tableta, aceasta permite userului sa scaneze un element din mediul inconjurator, de exemplu un aragaz, peste acesta venind apoi stratul augmentat care, datorita tehnologiei utilizate de catre Siemens, permite interatiunea directa cu elementul scanat de pe device. Acest lucru inseamna ca puteti aprinde aragazul si vizualiza pe tableta exact cum ar arata in realitate cu doar un click.

In acelasi fel ati putea testa diverse decoratiuni pentru apartament sau culori pentru peretii acestuia, alegand astfel cu maxima precizie exact ceea ce sunteti singuri ca doriti. Aplicabilitatea extrem de larga acestui tip de AR este incurajatoare si credem ca va stimula adoptarea ei rapida in urmatorii ani.

Accenture si Asistentul Inteligent ARI

Accenture a venit la Web Summit cu ARI – un AI ce indeplineste rolul de asistent personal, avand o proiectie holografica user-friendly. Conform celor de la Accenture, ARI este cel mai inteligent agent de pe piata ce foloseste AI pentru detecta prezenta oamenilor, este capabil sa initieze o conversatie cu o persoana si, cel mai important, poate oferi servicii de asistenta.

In viitor, rolul acestui AI ar fi sa ne ajute cu informatii suplimentare, recomandari si sugestii atunci cand dorim sa cumparam un produs, fie ca vorbim despre o masina, un laptop, sau chiar o casa. Ari ar putea fi cu noi oricand si oriunde, in muzee, in magazine, in aeroport, la scoala, in hotel, dar si acasa.

Versiunea ARI pe care am testat-o era intr-un stadiu incipient de dezvoltare, fiind capabil sa ne ofere doar recomandari pentru pantofi sport pe baza sexului si a marimii. Cu toate acestea, avand in vedere progresul exponential al noilor tehnologii in ultimii ani, nu ne-am mira sa il vedem pe Ari in curand pe culoarul unui magazin!

PITCH-UL Web Summit 2017, powered by Mercedes-Benz

Dincolo de experientele de la standurile gigantilor, am avut parte de surprize foarte placute inca de la inceput. Ca de fiecare data, organizatorii au preselectat 200 de start up-uri si le-au invitat sa sustina un pitch in fata unui panel format din investitori si business owneri. Proba de foc dura doar 4 minute, timp suficient ca acestia sa evalueze potentialul afacerii.

Buyer Brain a fost selectat pentru sustinerea PITCH-ului Mercedes-Benz si, ca o cireasa de pe tort, am fost inclusi pe lista de 100 de startup-uri care au generat cel mai mare interes din partea investitorilor pe perioada evenimentului.

Daca sunteti curiosi sa aflati cine a castigat PITCH-ul, e vorba de un start-up din Franta care a pitchuit “cel mai mic frigider din lume”, unul de marimea unei palme, destinat conservarii anumitor medicamente termosensibile – Lifeina (de la Life In A Box).

Expozant la Web Summit

Buyer Brain a avut stand in a doua zi a evenimentului si in pofida tuturor pregatirilor noastre minutioase (dulciuri, mancare, apa, incarcatoare la indemana, promotionale si cartile de vizita din abundenta), experienta pe care am avut-o la booth a fost… coplesitoare.

Ca sa va faceti o idee mai buna, pentru startup-urile prezente ca expozanti, organizatorii ofera un stand destul de ingust, lung de 1 metru, spatiu pentru depozitarea lucrurilor personale si un panou pe care apare logo-ul companiei, plus cateva cuvinte despre servicii/produse. Fiecare startup aliniat langa celalalt asteptand curiosii sa vina.

Noi am fost pline de initiativa, asa ca am venit de acasa cu un print bine gandit in avans, pe care l-am lipit peste clasicele mesaje, tocmai pentru a iesi in evidenta mai bine. Totul a decurs perfect, cu exceptia faptului ca am discutat si povestit cel putin 8 ore, aproape fara pauze, cu toti cei care au vrut sa afle cu ce ne ocupam.

Oricat de incantate am fi sa discutam despre proiectele noastre, spre final tot ce doream era sa ne punem picioarele sus. Alte startup-uri au capitulat chiar de la mijlocul zilei!

Insa ne bucuram ca munca noastra nu a fost in van si ca am atras atentia unor companii mari, din mai multe industrii, cum ar fi auto (VW, Mercedes Benz), asigurari (NN), bancara (Santander, Commerzbank). Aceasta este cea mai buna recompensa pentru noi.

Concluzii generale

Web Summit ne-a suprins placut prin buna organizare a tuturor evenimentelor (talkuri, pitch-uri pentru start-up-uri samd), dar mai ales prin eficienta cu care au reusit sa pastreze in spotlight start-up-urile Beta si Alpha (n.r. start-up-urile lansate cu succes, deseori ca urmare a participarii la Web Summit, sunt incadrate categoriei Beta, iar companiile aflate in etapa pre-investitie sau cele care au fonduri de sub 1 milion de dolari se califica la Alpha).

Interesul pentru participarea la eveniment a start up-urilor este usor de intuit: posibilitatea de a discuta fata in fata cu investitori direct interesati de ideea sau prototipul lor, care vad potential de crestere in modelul de business adoptat. Iar acest lucru putea deveni realitate pentru cele care abordau investitorii direct din aplicatia Web Summit stabilind intalniri in avans, insa, in multe cazuri, investitorii au venit la standurile celor care se potriveau profilului cautat.

Abia asteptam sa vedem cu ce ne mai suprinde editia urmatoare a evenimentului, iar intre timp poate ar fi util sa aflati ca se va organiza tot in Lisabona, pentru a sti cum va planificati concediul 🙂