in Design Photo

La AWEurope, unde „Great minds think unalike”

Cea de-a 6-a ediție a Advertising Week Europe, cel mai mare eveniment de advertising, marketing și tehnologie din lume, a avut loc în inima Londrei, mai exact în cadrul Picturehouse Central, iar Buyer Brain a fost invitată să participe ca expozant în cadrul AW TechX, o ocazie specială pentru start-up-uri, de a-și pune în valoare serviciile și de a găsi investitori care să le finanțeze.

AW Europe este locul în care se adună cele mai strălucite minți din advertising, oameni care nu doar că au o experiență vastă în acest domeniu, dar care, prin insight-urile aduse au schimbat lumea. Evenimentul traversează în fiecare an globul, ajungând la New York, Londra, Tokyo, Sidney si Mexico City, având peste 39.000 de participanți, mai mult de 900 de speakeri și 218+ evenimente.

Ceea ce ne-a atras în mod special la acest eveniment a fost posibilitatea de a ne pune la punct cu ultimele trenduri în advertising&comunicare și, in același timp, de a prezenta serviciile Buyer Brain în cadrul expoziției de tehnologie.

Când am primit invitația de participare ca expozanți, nu am stat nici măcar o clipă pe gânduri! Pregătiți cu toate materialele de marketing, gândite și realizate de către Lemon Studio, ne-am făcut bagajele și am zburat spre Londra, într-o aventură în care aveam să găsim, atât oameni care impărtășesc aceeași pasiune, cât și noi oportunități de business. Când am ajuns acolo, orașul era acoperit cu un strat de zăpadă, însă entuziasmul evenimentului a făcut ca efectele frigului să fie resimțite mai puțin.

Dacă ar trebui să caracterizez experiența într-un singur cuvânt, acela ar fi „diversitate”. Topicuri ca GDPR, Inteligență Artificială, Digital Transformation sau egalitatea de gen au atras foarte mulți participanți care așteptau zeci de minute în rând pentru a putea asista la discursurile celor mai renumiți speakeri. Vă invit să parcurgem, în cele ce urmează, câteva dintre cele mai așteptate prezentări ale evenimentului.

 

Wieden+Kennedy și rebrandingul Formula 1

Probabil că mulți dintre voi ați auzit de Wieden+Kennedy, una dintre agențiile de top din lume, cunoscută în special pentru realizarea tagline-ului companiei Nike: „Just Do It.”

Tony Davidson, Executive Creative Director la W+K și Ellie Norman, Director de Marketing la Formula 1, ne-au captivat prin dezvăluirea mai multor detalii din culisele procesului de rebrandingal companiei Formula 1, scoțând la suprafață mesajul principal de comunicare: „It’s all about the drivers and the competition between them”. Genialitatea echipei de creație, precum și deschiderea clientului la decizii curajoase au făcut ca acest proiect să intre în manualele de advertising.

 

Google & the Advertising that works for everyone

Discursul Google a fost unul dintre cele mai așteptate momente ale evenimentului. Reprezentanții companiei, Sridhar Ramaswamy (SVP, Ads & Commerce) și Matt Brittin (President, EMEA Business & Operations) au pus accentul pe faptul că, deși advertisingul digital ajută businessurile și brandurile să crească de foarte mulți ani, industria încă a avut probleme majore de dezvoltare în anul 2017.

Astfel, explorând cele mai importante zone de progres din ultimul an, aceștia au venit cu soluția de a crea un ecosistem care să funcționeze atât pentru advertiseri, cât și pentru consumatori și publisheri.

 

Diversity & Gender Equality – hot topic la AWEurope

De la topicuri care au promovat egalitatea de gen și de cultură, până la subiecte care au pus în centrul atenției noile generații și problemele acestora, acest eveniment a crescut awareness-ul față de anumite subiecte care reprezintă probleme importante în societate în acest moment.

De exemplu, compania Interpublic Group, care susține diversitatea la locul de muncă, a făcut schimbări majore în rândul angajaților, încurajând grupurile minoritare (negri, hispanici sau asiatici), precum și femeile care vor să ocupe poziții de management.

Totodată, Karen Stacey, chief executive la Digital Cinema Media, a pus în evidență stereotipurile și prejudecățile din societatea noastră și impactul negativ pe care etichete ca “millenials” sau “snowflakes” îl au asupra tinerilor.

 

Augmented Intelligence. Despre oameni și mașini

Unul dintre cele mai interesante subiecte a fost cel abordat de către reprezentantele IPA si Sapient Razorfish care s-au concentrat pe potențialului creativ al oamenilor și al mașinilor.

Sarah Golding (IPA) și Melanie Cook (Sapient Razorfish) consideră că omul și mașina pot face magie împreună. Ele au vorbit despre istoria Inteligenței Artificiale și despre proiectarea omului și a mașinilor ca un singur agent. Această sesiune ne-a dat de gândit asupra lucrurilor de care trebuie să ținem cont pentru a ne asigura că oamenii rămân totuși în centrul unei lumi inteligente.

Desigur, au fost și subiecte mai puțin science-fiction. De pildă, Samuel Akesson, Creative Director la Forsman&Bodenfors a povestit mai multe despre cum a construit o agenție bazată pe responsabilitate, încredere și curaj, dezvoltând un model diferit de organizare. Conform acestui model foarte democratic, responsabilitatea revine întregii echipe, iar verificarea și îmbunatățirea se face la nivel colectiv.

Astfel, feedback-ul se poate obține de la orice membru al echipei, indiferent de postul sau nivelul de experiență al acestuia. Daca ești junior, ii poți oferi feedback șefului tău, chiar dacă acesta din urmă are mai mulți ani de experiență în domeniu decât tine.

 

TechX, un journey printre cele mai noi descoperiri în materie de tehnologie

Deschis pentru toți delegații, AW TechX by The Telegraph, a fost o experiență în sine. Vizitatorii au avut parte de un journey inspirațional printre cele mai importante tehnologii și inovații ale momentului, holograme, AI, VR si AR. Haideți să aflăm mai multe.

Bots and Us este o companie din Londra care dezvoltă AI si roboți ce se integrează perfect în viața cotidiană, prin îmbinarea științelor sociale cu designul centrat pe om și ingineria de vârf. Repezentanții companiei l-au prezentat pe Bo, roboțelul social care optimizează journey-ul consumatorilor în magazin, ajutându-i să iși găsească produsele la raft. Totodată, robotul oferă suport 24/7, preluând atât sarcini de bază, cât și operațiuni mai complicate. Bo ar putea fi in curând agentul tău din magazin care îți va face experiența de căutare mai ușoară.

Buyer Brain a fost prezent la TechX în toate cele 4 zile ale evenimentului, timp în care am discutat cu numeroșii vizitatori ce s-au oprit la standul nostru. Aceștia aveau diverse background-uri și arii de interes, fiind atât specialiști din agenție (advertising, media, PR) cât și de la client (research, insigths, marketing).

Mai mult decât atât, am fost selectați pentru a face parte din StartUp Pitch Competition by Venture Fuel & The Telegraph, o competiție care a reunit cele mai importante start-up-uri din MediaTech si AdTech, ce și-au prezentat produsele și serviciile în fața unui juriu exigent.

Câștigătorii acestui pitch au fost Engager, o companie din Irlanda, care oferă servicii de broadcast ratings și data analytics, informații media în timp real și transparență în ceea ce privește datele demografice ale audienței.

 


Sursa

 

Concluzionând

Advertising Week Europe ne-a surprins plăcut atât prin diversitatea subiectelor de impact în societatea de astăzi, cât și prin organizarea demnă de prestația pe care evenimentul o are.

Dacă încă vă întrebați dacă merită să mergeți la un astfel de eveniment, răspunsul este cât se poate de clar: cu siguranță! Indiferent că ești student, amator, business-owner sau ai deja o carieră în publicitate, acest eveniment îți oferă posibilitatea de a te pune  în temă cu noile trend-uri din domeniu, de a cunoaște oameni noi și de a găsi noi oportunități de business.

Concluzia noastră: nu pierdeți o astfel de ocazie! Este o experiență pe care, orice pasionat de publicitate trebuie să o aibă cel puțin o dată în viață.